Ο Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Γεράσιμος Μπαλαούρας, σχετικά με
την υπερβολή να μεταφέρεται το Άγιο Φως από τα Ιεροσόλυμα, με τιμές αρχηγού κράτους, δήλωσε ότι «είναι απαράδεκτο το ότι ενισχύουμε ένα
κατάλοιπο της παγανιστικής περιόδου και το ενισχύουμε με το κράτος, όπου το
κράτος πρέπει να είναι ανεξίθρησκο». Με αφορμή αυτή τη δήλωση, θυμήθηκα ένα παλαιότερο καβγά, που είχε ξεσπάσει,
πάλι με αφορμή το «Άγιο Φως», ξέρετε αυτό
που ανάβει μόνο του... Όταν κάποιος
πιστεύει αυτές τις μπούρδες είναι πολύ εύκολο να κόψει κεφάλια.
Σε παλαιότερο
άρθρο του ο Κλεάνθης Γρίβας, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό ΖΕΝΙΘ της
Θεσσαλονίκης, μεταξύ των άλλων, υποστηρίζει:
«Η επάνοδος και
η μαζική αποδοχή των πιο ακραίων δημαγωγικών και επιθετικών παραφυάδων του
χριστιανισμού, ισλαμισμού, και ιουδαϊκού φονταμελισμού αποδεικνύει απλώς ότι η
θρησκεία ήταν και παραμένει το βασικότερο σύμπτωμα της οικουμενικής διανοητικής
διαταραχής που συνοδεύει το ανθρώπινο είδος σ’ όλη την ιστορική του διαδρομή,
ότι ο ορθολογισμός ήταν και παραμένει μια ασήμαντη βαλβίδα προστασίας απέναντι
στην εγγενή σχιζοφρένεια του ανθρώπινου είδους, και ότι ο 20ος αιώνας
που προβάλλεται αυτάρεσκα ως «εποχή της λογικής» δεν είναι παρά μια εποχή
βαθύτατου σκοταδισμού».

Και εδώ
παρεμβαίνει η μεταφυσική και η θρησκεία, εν είδει ανακουφιστικού ψυχοφαρμάκου,
που όπως όλα τα ψυχοφάρμακα έχουν άπειρες παρενέργειες και, κατά κανόνα,
αποδεικνύονται χειρότερα από την αρρώστια.
Η θρησκεία
είναι ένα συλλογικό ψυχοφάρμακο που εφευρέθηκε για να υποβαθμιστεί η αγωνία του
θανάτου.
Ο καθηγητής του
Αριστοτελείου Πανεπιστημίου κ. Καλόπουλος απέδειξε στους αλαλάζοντας πιστούς
και κληρικούς, που συμμετείχαν σε μια παλαιότερη τηλεοπτική εκπομπή ότι το «’Άγιο
Φως» δεν έρχεται εξ ουρανών αλλά είναι αποτέλεσμα μιας χημικής αντίδρασης του
φωσφόρου όταν έρθει σε επαφή με το οξυγόνο. Για του λόγου το αληθές βούτηξε ένα
κερί στο φώσφορο και μετά από δέκα λεπτά το κερί άναψε μόνο του. Η προσπάθεια
του, να μεταπείσει τους παραπάνω «χρήστες ψυχοφαρμάκων» σύμφωνα με αυτά που
υποστηρίζει ο κ Γρίβας έπεσε όπως ήταν φυσικό στο κενό.
Σ΄ αυτό το
πλαίσιο διαμορφώνεται τόσο η πίστη όσο και ρόλος που επιφυλάσσει κάθε εκκλησία
στους πιστούς της, που έχει ως βάση του την τυφλή υποταγή στο αλάνθαστο της
ηγετικής ομάδας που κατέχει κάθε φορά την θρησκευτική εξουσία.